NVKL is eind februari een campagne over airconditioning gestart op sociale media. Hiermee wil de branche eindgebruikers en consumenten wijzen op de mogelijkheden van de aanschaf van airconditioning en het onderhouden van huidige installaties. Er is bewust gekozen om de campagne ruim voor de zomer actief te communiceren, aangezien vaak pas over airconditioning wordt nagedacht op het moment dat de zomerse temperaturen al zijn aangebroken. Dit zorgt voor een enorme piek bij onze leden en langere wachttijden bij de klant.
Nederland Koel
Om de drukte te verspreiden en iedereen de tijd te geven om een keuze te maken, loopt de campagne van eind februari t/m eind maart. De berichten worden geplaatst op de LinkedIn showcasepagina Klimaatbeheersing, de speciaal ingerichte Facebook-pagina voor eindgebruikers en consumenten LinkedIn showcasepagina Klimaatbeheersing en op Twitter met de hashtag #NederlandKoel. In de berichten helpen we klanten onder andere op weg via onze webpagina Nederland-Koel, onze checklist, een animatie over de verschillen tussen systemen en verwijzen we naar de NVKL erkende installateurs voor het juiste onderhoud.
Per 1 april nieuwe geluidseisen
Richting onze achterban besteden we in de maand maart aandacht aan de nieuwe geluidseisen voor warmtepompen en airconditioning die per 1 april dit jaar ingaan. In maart willen we onze leden al informeren over deze veranderingen. De berichten worden geplaatst op de NVKL LinkedIn en Facebook-pagina. In de berichtgeving lichten we onze webpagina rekentool uit, gaan we in op de tool die vooraf kan bepalen of er voldaan kan worden aan de geluideis, blikken we terug op ons gegeven webinar en bieden we diverse middelen zoals een whitepaper aan. Mis niks en volg ons op de diverse kanalen om van alle berichtgeving op de hoogte te blijven.